Wspieram kobiety

laserowe leczenie nietrzymania moczu

ozdoba_naglowek
znak_wodny

Laseroterapia pochwy oraz sromu zalecana jest pacjentkom z defektami okolic intymnych np. po porodzie, w przypadku występowania blizn i zrostów po nacięciu krocza, u pacjentek skarżących się na „luźną pochwę”, z wysiłkowym nietrzymaniem moczu, częstymi infekcjami czy suchością pochwy m.in. w okresie okołomenopauzalnym.

Energia lasera skutecznie stymuluje produkcję kolagenu w pochwie, prowadzi do wzrostu napięcia, nawilżenia, elastyczności i jędrności tkanek. Odpowiednie nawilżenie tkanek koreluje z przywróceniem właściwego, kwaśnego PH pochwy oraz odbudową prawidłowej flory bakteryjnej pochwy. Wyniki badań histopatologicznych wykazały zwiększenie grubości nabłonka pochwy po laseroterapii, co istotnie korelowało ze zmniejszeniem objawów w przypadku atrofii. Dzięki redukcji suchości pochwy i podatności na infekcje intymne pacjentki odczuwają lepszą jakość życia codziennego oraz seksualnego.

Zabieg wykonywany jest przy pomocy specjalnej głowicy, którą wprowadza się do pochwy. Pod wpływem energii lasera dochodzi do remodelowania kolagenu, co skutkuje ujędrnieniem i obkurczeniem pochwy. Zregenerowana pochwa wydaje się bardziej napięta, elastyczna i nawilżona. Ponadto w wyniku zastosowania laseroterapii obserwuje się redukcję objawów związanych z nietrzymaniem moczu w wyniku wzmocnienia powięzi wewnątrzmiedniczej i obszaru okołocewkowego. Zabieg jest praktycznie bezbolesny. Dzięki tej innowacyjnej metodzie w krótkim czasie możemy przywrócić pacjentkom oczekiwaną jakość życia, unikając inwazyjnych zabiegów chirurgicznych. Procedura nie wymaga zastosowania znieczulenia. Jeżeli zabiegowi laserowemu są poddawane zewnętrzne narządy płciowe stosujemy znieczulenie miejscowe (krem). Bezpośrednio po zabiegu pacjentka może powrócić do normalnej aktywności; zaleca się jednak wstrzemięźliwość płciową przez okres ok. 7 dni, unikanie gorących kąpieli oraz znacznego wysiłku fizycznego.

Wskazania do zabiegu:

vaginal relaxation syndrome – VRS – zespół luźnej pochwy

wysiłkowe nietrzymanie moczu w stopniu łagodnym i umiarkowanym

częste infekcje okolic intymnych

atrofia, suchość w obrębie pochwy

odmłodzenie, rewitalizacja okolicy intymnej

bolesne stosunki

Przeciwwskazania do zabiegu:

ciąża, karmienie piersią

miesiączka

choroby nowotworowe

infekcja pochwy

nieprawidłowy wynik badania cytologicznego

padaczka

choroby autoimmunologiczne

stosowanie niektórych leków np. leków obniżających krzepliwość krwi

Czas trwania zabiegu: ok. 30 minut

Ilość zabiegów: w wielu przypadkach wystarczy jeden zabieg. U pacjentek ze znacznie nasilonymi objawami trzeba go powtórzyć (do 3 zabiegów w serii) po około 1-3 miesiącach.

Inne zabiegi

Zapraszam do zapoznania się z pełną ofertą zabiegów.

Masz pytania?

Chętnie odpowiem na wszelkie pytania i wątpliwości